Hidrometre ile akü içindeki Asitli suyun ( elektrolitin ) özgül ağırlığı ( yoğunluğu ) ölçülür.
Elektrolit yoğunluk değerinin 27 °C sıcaklığına göre doğru hesaplanması çok önemlidir. Çünkü bir asitli suyun yoğunluğu , Yalnız içindeki Sülfirik Asit miktarına göre düzeltme yapıldıktan sonra bulunan yoğunluk değerine göre, akünün şarj durumu hakkında ilk karar verilir.
Maşalı ( Şöntlü – dirençli ) veya Elektrolit voltmetre ile akünün açık devre voltajını ölçün. Okuduğunuz voltaj değerini Tablo-2' deki değerlerle karşılaştırıp akü şarj durumu hakkında kesin kararınızı verin.
Aracın Elektrik Donanım (Şarj Sistemi) Kontrolü
Arızalı bir akü geldiğinde veya yeni akü takarken vasıtanın akü ile ilgili elektrik donanımına ( Şarj sistemine ) bakın. Araçtan, gelme olasılığı en fazla olan hata AŞIRI ŞARJ veya EKSİK Şarj'dır. Konjektör ( regülatör ) voltajının normal bir akü ile tam gaz verirken, 12 voltluk araçta min.13,8-max 14,4 volt arasında olup olmadığını kontrol edin. Bu değerler dışında ise aracın şarj sistemindeki arızanın giderilmesi gerekir.
Marş motoru, Şarj dünamosu veya Altenatörün zamanla kömürü bitebilir. Belirli aralıklarla kontrol edilmelidir.